Сім літрів, дві долі. Кінопрем'єра тижня

Стиль життя

Кінооглядач Дмитро Слівний про фільм, який не можна пропустити

  • «Аутсайдери»


df-01371-r-copy.jpg

Фото: Ukrainian Film Distribution

Якщо ви не з кола тих автомобільних фанатів, кого в Штатах називають PetrolHead (бензинова голова), а також не знаєте історію Керролла Шелбі та не чули про Ле-Ман – найстарішу з нині існуючих автомобільних гонок, то дозвольте коротко розповісти.

Керролл Шелбі легенда автоперегонів, який з часом став легендою світової індустрії. Його ім'я американські автолюбителі вимовляють з придихом.

Автогігант Ford запросив Керролла з його невеликою компанією Shelby Motorsports приєднатися до проєктування та розробки авто Ford GT40 для участі в «24 годинах Ле-Мана». У середині 60-х італійці на Ferrari були непереможними – виграли практично всі сім з восьми гонок.

Про цей період та про монументальне починання двох легенд конструктора Шелбі та гонщика Кена Майлза зняли чудовий фільм «Аутсайдери». У світовому прокаті картина має більш вигідну назву – Ford vs Ferrari.

df-00666-copy.jpg

Фото: Ukrainian Film Distribution

Для посвячених – це шанс зануритися в захоплюючу історію, просочену бензином і легендами; дізнатися більше про зв'язок між Шелбі та його провідним водієм, англійцем Майлзом; кайфанути від реву 7-літрової фордівської вісімки та приємного крещендо v12 з штаб-квартири Ferrari в Маранелло.

А ще тут все аналогове – карбюратори, сплітери, дифузори. Відкритий шолом, скляні окуляри та два жирних чорних сліди від паленої гуми, що йдуть слідом за кормою спортпрототипа з найсексуальнішої автомобільної епохи.

Для любителів це буде чистий аркуш приголомшливої драми. У головних ролях Метт Деймон і Крістіан Бейл (грають Шелбі та Майлза відповідно). Саме цей акторський дует змушує фільм звучати на найвищих обертах. Всі дві з половиною години.

Шелбі Деймона сумлінний любитель носити ковбойські капелюхи, що керує власним тюнінг-ательє. Він був найкрутішим американським гонщиком. Єдиним американцем, який виграв Ле-Ман у 1959 році.

Шелбі завербував Форд, щоб поквитатися з Енцо Феррарі (у ролі Ремо Джіроною) та його гоночною командою. Це сталося після грубої відмови італійців Форду на пропозицію викупити їхню компанію. Як стверджують історики та біографи Генрі Форда Другого, внука засновника компанії, автомагнат сприйняв нахабну відмову Енцо як особисту образу. Після чого з'явився на Ле-Мані, «щоб надерти зад пихатим італійцям».

df-09202-copy.jpg

Фото: Ukrainian Film Distribution

Як і в героя Майлза, у актора Бейла своєрідна, зморщена чарівність. Він видатний гонщик, але із дуже зухвалою поведінкою та комунікаційними проблемами. Жодна команда його не спонсорує. Він ледве заробляє на життя, керуючи автомайстернею, в штаті якої всього один чоловік.

Якщо Шелбі готовий домовлятися про компроміси та політику роботи на величезну компанію, то Майлз з точністю навпаки. Єдине, чого жадає герой Бейла, — це проїхати ідеальне коло без помилок, а потім ще одне коло і ще. Майлз вписується в авантюру, щоб зробити Ferrari. Але тільки тоді, коли йому демонструють, на чому доведеться їздити.

Ford Motor Company у фільмі не виглядають ягнятами. Вони величезний байдужий моноліт, яким керує Генрі Форд Другий (у виконанні Трейсі Леттса). Егоїст з великої автоіндустрії, акула капіталізму готовий витратити $9 млн на розробку новаторського автомобіля GT40 – просто щоб покарати Ferrari.

Серед інших великих акторів другого плану Катріна Балф в ролі ревнивої та відданої дружини Майлза. Її Моллі дивиться на речі реально та з широко відкритими очима. Коли дізнається про гонорар чоловіка в гоночній команді Форда, всі сумніви щодо його участі розсіюються. Одним словом, практична американська жінка, яка хоче стабільності та достатку в родині. Але у якої теж є свої мотиви та свої страждання в цій кіноісторії.

df-01110-r2-copy.jpg

Фото: Ukrainian Film Distribution

Режисерові Джеймсу Мангольду, який зняв «Логана», «Росомаху» та «Кейт і Лео», здається, вперше дуже пощастило. Його технічна команда відмінно впоралася з усіма гоночними сценами, починаючи від приголомшливих аварій до виття та галасу гоночної стартової метушні.

На відміну від гонок NASCAR, де вся гонка проходить за три години по овалу, Ле-Ман це 24-годинний тест на витривалість на реальних дорогах, з ранку до ночі, у зворотньому напрямку. І водії змінюються кожні кілька годин.

Окрема історія сцена діалогу Майлза з машиною. Це сцена, в якій гонщик та його авто живуть єдиним цілим на гоночній трасі. І для гонщика його GT 49 живий організм. Але давайте краще так: у цій сцені вони розмовляють і танцюють удвох. Майлз запитує та слухає, Форд відповідає і «вивозить», коли це дуже потрібно.

«Аутсайдери» довгий фільм. Але відпрацьовує кожну секунду зі своїх 152 хвилин. Тут є і епічний масштаб, і інтимні відчуття. І це мій особистий автолюбительский Оскар цього року.

Режисер: Джеймс Менголд

Тривалість: 152 хвилини

Фотогалерея

Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Гострий детектив. Кінопрем'єра тижня Стиль життя

Гострий детектив. Кінопрем'єра тижня

Електрошок «американської мрії». Электроджип Mustang Mach-E Авто і техно

Електрошок «американської мрії». Электроджип Mustang Mach-E

Король із трущоб та високі ідеали. Кінопрем'єри тижня Стиль життя

Король із трущоб та високі ідеали. Кінопрем'єри тижня