Технології і краса. Як запустити beauty-стартап

Експерти

beauty-дослідник Ганна Пасічник

Здавалося б, у сучасному світі досить нововведень, але чи багато ми знаємо стартапів, присвячених красі або навіть моді? Їх однозначно менше, ніж, скажімо, у сфері фінтеху. Де брати інформацію підприємцям, які хотіли б розпочати власну справу у цих красивих сферах? А якщо засновники бізнесу – жінки? Як для плідного спілкування поєднати авторів ідей, інвесторів та інших обізнаних у цій сфері фахівців? Саме ці питання спонукали Оділь Ружол, екстопменеджера L'oreal, заснувати Fashion and Beauty Tech Community (FAB) в Сан-Франциско. Минуло всього кілька років, і тепер у FAB 12 постійних локацій в Америці, Азії і Європі. Я побувала на першій зустрічі FAB у Берліні. Поспішаю поділитися враженнями та розповісти про головні тренди.

highres-478201763.jpeg

Фото: Beauty Tech Berlin meetup

В панелі заходу брали участь як успішні компанії, так і молоді стартапи: компанія Zalando, провідний гравець у сфері моди і стилю в 17 країнах Європи, яка також запустила розділ краси; Purish, онлайн магазин у сфері beauty, націлений на модну аудиторію; Merme Berlin, органічний догляд з Берліна із концепцією «чистої краси» (clean beauty); Glossom TV, платформа для інфлюенсерів; Ono Labs, функціональні біодобавки на основі натуральних компонентів для здоров'я та краси; Kozhya, інноваційний догляд із безконтактною технологією нанесення; стартап Skin Match з технологією у вигляді алгоритму підбору догляду за допомогою штучного інтелекту; Madame Miranda, сервіс вибору і бронювання послуг краси; Asana Rebel, стартап для адептів йоги.

Мені, в першу чергу, були цікаві тренди на перетині технологій і краси. І ось, що я відмітила з того, про що говорили:

  1. Враження – це тепер найважливіше для продуктів і сервісів, часто важливіше брендингу та інших моментів.
  2. Майбутнє – в технологіях. Фахівці говорили про штучний інтелект (artificial intelligence), машинне навчання (machine learning), доповнену реальність (augmented reality). Прогрес не зупинити, подобається нам це чи ні.
  3. Дані – мегаважливі. Переможцями стануть ті, хто будуть правильно використовувати дані, наприклад, зчитування інформації прямо зі шкіри людини через смарт-стікер.
  4. Об'єднання людей навколо продукту або сервісу — створення спільноти, почуття приналежності, а не просто продукту і сервісу.
  5. Transparency — чесність, прозорість у всьому: починаючи від складу та інформації про те, звідки беруться інгредієнти, до комунікації (сюди ж відноситься і концепція clean beauty).
  6. Зворотній зв'язок — відгуки. Особливо цінні критичні відгуки користувачів: саме завдяки їм компанії можуть ставати кращими та вдосконалювати свої продукти і сервіси.
  7. MVP (minimum viable product) – мінімально життєздатний продукт. Критично важливо якомога швидше запускати навіть «сирий» продукт, допрацьовувати вже в процесі роботи і за відгуками користувачів, не чекати поки продукт стане ідеальним, адже до того моменту він просто може застаріти.
  8. Omnichannel — поєднання цифрового та матеріального таким чином, що створюється одне загальне враження від продукту або сервісу.
  9. Інді-beauty бренди — тренд, який підхопили beauty-гіганти.
  10. Вже немає окремо digital і mobile, все це один і той же digital.
  11. Найважливіша порада для всіх підприємців – ніколи не здаватися.

Після заходу мені пощастило поспілкуватися з його організатором і одночасно засновницею двох стартапів — Yoganect і Kuula — Ельнурою Ашимовою. Було цікаво розпитати її про майбутнє індустрії краси.

highres-282407557.jpeg

Фото: Florian Göbel

Колись Ельнура працювала консультантом і, як багато професіоналів, зіткнулася з хронічним стресом, відсутністю часу для регулярного відпочинку, занять спортом і правильне харчування. Потрібно було терміново щось робити. Так вона відкрила для себе йогу. Жінка звільнилася з роботи і вирушила подорожувати по світу в пошуках натхнення. Після повернення спільно з партнером вона вирішила заснувати стартап, який би допоміг об'єднати всіх любителів йоги і тренерів, і таким чином зробити цей вид активності більш доступним для всіх зайнятих людей. В результаті з'явився Yoganect.

Наступним етапом став стартап Kuula. Люди хочуть розуміти, що вони наносять на шкіру, таким чином косметичні бренди з чистими речовинами і новими концепціями натурального догляду за собою стають все більш популярними. Для багатьох прихильників йоги дуже важливо, щоб продукти харчування та косметика також були усвідомленими, тому зібрати правильні речі в одному місці стало гармонійним продовженням розвитку бізнесу.

Проводити тематичні зустрічі в Берліні підприємець вирішила після зустрічі з інвестором і засновницею FAB Оділь Ружол. Сьогодні Берлін — європейський центр технологій. Краще місце для бізнесменів, щоб ділитися досвідом, а для інвесторів — знаходити перспективні стартапи. На думку Ельнури, майбутнє галузі — в персоналізації. Важливішими стають загальні відчуття і враження від використання продукту або сервісу, побудова бренду на основі справжніх цінностей, прозорість всього ланцюжка виробництва, усвідомлений підхід до використання природних ресурсів і споживання, концепція кругової моди, інноваційні бренди одягу, еволюційна упаковка для косметики. І ще один момент: в майбутньому посилиться участь кінцевого споживача в створенні продуктів.

Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Б'юті-мінімум. Як доглядати за шкірою восени Експерти

Б'юті-мінімум. Як доглядати за шкірою восени

Тетяна Святенко
Тетяна Святенко
професор, доктор медичних наук, експерт МОЗ зі спеціальності «Дерматологія»
Новинки тижня: дитяча парфумерія на основі термальної води та Instagram-макіяж Експерти

Новинки тижня: дитяча парфумерія на основі термальної води та Instagram-макіяж

Яна Панюшкіна
Яна Панюшкіна
редакторка The Page Style
На два метри ближче до Бога. Чому нас вчить верхова їзда Експерти

На два метри ближче до Бога. Чому нас вчить верхова їзда

Маргарита Яковлева
Маргарита Яковлева
журналістка, продюсерка фільму «Слово Праведника»