Нова мода. Що таке Sustainability

Експерти

дизайнерка одягу, підприємець, співавторка проекту NEEDY resale Ніка Медісан

Модний термін Sustainability означає стійкість навколишнього середовища до впливу людини. Це ще й усвідомлене споживання. Всю його суть можна вмістити в одне речення – раціональне використання природних і людських ресурсів на користь збереження навколишньої екосистеми та уникнення неетичної експлуатації людської праці. Ця концепція стала цілою життєвою філософією для багатьох людей. Усвідомлене споживання охоплює всі сфери життя, але ми поговоримо про виробництво одягу та текстилю.

Почнемо з того, що текстильна промисловість приносить колосальну шкоду екології ще на самому старті свого народження, а саме – при виробництві сировини (тканини).

Процеси, пов'язані з безпосереднім виготовленням тканин, супроводжуються застосуванням і виділенням маси шкідливих речовин – формальдегіду, сірководню, вуглецю, сполук важких металів. Крім того, фабрики додають у текстиль свинець, щоб створити потрібний відтінок. Внаслідок цього індустрія одягу займає другу позицію із забруднення води (тільки уявіть, що для виготовлення джинсів потрібно близько 800 літрів води!) після промислового виробництва і є однією з основних причин забруднення грунту важкими металами, а стічних вод барвниками та хімічними речовинами.

І ще. У виробництві більшості видів одягу використовуються поліефірні, акрилові, нейлонові та інші синтетичні волокна — це форми пластику, що становлять більше половини матеріалу. Після прання одягу частинки мікропластика потрапляють у стічні води, потім – у моря та океани. Пластик захоплюють морські тварини, і він накопичується в харчовому ланцюзі. Тому, коли ви вирішите з'їсти на вечерю скумбрію, будьте впевнені – риба вже «перекусила» мікропластиком.

Ситуація стала ще критичнішою з приходом на ринок швидкої моди. Якщо раніше модні будинки випускали по 2-4 колекції на рік, то зараз не обійтися без додаткових капсульних колекцій всі борються за увагу клієнта до бренду. Велику (якщо не головну) роль зіграв мас-маркет – тут нові колекції з'являються щотижня (іноді до 300 нових моделей). Внаслідок цього магазини заповнені дешевим і неякісним одягом, що швидко псується, і потім у величезних кількостях потрапляє на звалища, забруднюючи планету токсичними речовинами.

Ця ситуація позначилася на ринку. Мода зайнялася вирішенням проблем, і ось конкретні приклади цього.

  • Марка Bally виступила з ініціативою Peak Outlook і спонсорувала масштабну експедицію з прибирання Евересту.
  • Converse представили одразу декілька власних інноваційних технологій переробки матеріалів для створення нових моделей. Результат — взуття Chuck Taylor All Star і Chuck 70 з переробленого пластику і парусини.
  • Італійський виробник синтетичного волокна Аquafil розробляє нейлонову пряжу з пластикових відходів, що включають рибальські сіті. У партнерстві з Prada був створений матеріал Econyl, яким до 2021 року італійський дім планує замінити 700 тисяч метрів нейлону.
  • Люксовий інтернет-магазин одягу, взуття та аксесуарів Farfetch представив онлайн-сервіс з перепродажу брендових сумок.
  • Дебютний номер журналу Vogue у Чехії та в Словаччині вийшов з обкладинкою, на якій розміщено фото супермоделі Кароліни Куркової у пальто з секонд-хенду.
  • IKEA нещодавно відкрила секонд-хенд в Сіднеї. Там поруч з новими товарами лежать речі, якими вже користувалися. Магазин дуже популярний.
  • У Гонконзі запустили перше виробництво, яке обробляє 3 тонни речей на день — це зовсім небагато щодо глобального рівня, але все ж таки прогрес. H&M Group виділила на розробку цієї технології 5 млрд євро. Все, що потрібно, — це самі тканини. Їх можуть приносити покупці, дизайнери, виробники і всі, хто сортує сміття.

Всім бажаючим заглибитися в тему хочу порадити фільм «Реальна ціна моди» та книгу «Overdressed: Висока ціна за дешеві речі» Елізабет Кляйн.

Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Б'юті-мінімум. Як доглядати за шкірою восени Експерти

Б'юті-мінімум. Як доглядати за шкірою восени

Тетяна Святенко
Тетяна Святенко
професор, доктор медичних наук, експерт МОЗ зі спеціальності «Дерматологія»
Новинки тижня: дитяча парфумерія на основі термальної води та Instagram-макіяж Експерти

Новинки тижня: дитяча парфумерія на основі термальної води та Instagram-макіяж

Яна Панюшкіна
Яна Панюшкіна
редакторка The Page Style
На два метри ближче до Бога. Чому нас вчить верхова їзда Експерти

На два метри ближче до Бога. Чому нас вчить верхова їзда

Маргарита Яковлева
Маргарита Яковлева
журналістка, продюсерка фільму «Слово Праведника»